روسیه از برگزاری انتخابات پارلمانی در سوریه استقبال كرد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، در بخشی از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: مسكو رویدادهای سوریه را به دقت زیر نظر داشته و برای حل و فصل بحران در این كشور تلاش می كند.

در این بیانیه آمده است كه از برگزاری انتخابات پارلمانی در سوریه در روز هفتم ماه مه كه برای اولین بار در نیم قرن اخیر براساس رقابت های چندحزبی برگزار شد، خرسند هستیم.

در این بیانیه با اشاره به شركت بیش از نیمی از جمعیت سوریه در انتخابات گفته شده: این رویداد گام مهمی در راستای اصلاحات سیاسی در سوریه است كه دولت 'بشار اسد' آن را اجرا می كند.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان كرده است: معتقدیم كه اصلاحات باید با اقدام های دیگر دولت سوریه و مخالفان سیاسی آن در راستای تحقق یكی از مفاد اصلی طرح 'كوفی عنان' نماینده دبیركل سازمان ملل در مساله سوریه مبنی بر آغاز گفت و گوهای سیاسی میان طرف های مناقشه در این كشور تكمیل شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه از تلاش های عنان و نمایندگان وی برای كمك به مشاركت مخالفان دولت سوریه در روند حل و فصل مسایل این كشور اعلام حمایت شده است.

روسیه در این بیانیه از اظهارات یكی از سران ارتش به اصطلاح آزادی سوریه كه تهدید به حمله به نیروهای دولتی سوریه كرده است، به شدت انتقاد كرد و افزود: آتش بس موجود در سوریه كه از روز 12 ماه آوریل گذشته با زحمت فراوان برقرار شده است، باید كاملا رعایت شود.

در پایان بیانیه وزارت امور خارجه روسیه بر ضرورت اجرای كامل طرح شش ماده ای عنان برای حل مسایل سوریه از طرف دولت این كشور و گروه های مخالف آن به منظور جلوگیری از كشتار، رنج و آزار مردم سوریه تاكید شده است.

اروپام**2242**518**1080**1597





:: برچسب‌ها: دریا , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: